תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות

תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות איש מחייך

המתנדבים המרכזיים של בית התמחוי הם אנשים בעלי צרכים מיוחדים המגיעים מארגון "כנרת שירותי רווחה" שאיתו אנו עובדים בשיתוף פעולה כבר 7 וחצי שנים. הארגון שבמסגרתו פועלות קהילות של אנשים הזכאים לשירותי שיקום  ומנהלים חיים עצמאיים עד כמה שניתן. אחד מהיבטים החשובים ביותר של חיים עצמאיים הוא תעסוקה, וההתנדבות בבית התמחוי מכשירה אותם לכך. החבר'ה שמגיעים מדי בוקר להתנדב בבית התמחוי לומדים אצלנו איך לעבוד בצוות ,להתנהל בסביבת עבודה ואת שאר האספקטים שמגיעים עם האחריות שדורש מקום עבודה כמו הגעה בזמן והתנהלות בתחבורה ציבורית.

במהלך העבודה וההתנדבות אצלנו אנו עדים להתפתחות האישית והחברתית של החברים. הם מנסים דברים שגורמים להם לצאת מ"אזור הנוחות" שלהם הם יוצרים שיח עם הסועדים שמגיעם לבית התמחוי, הם מחזקים את תחושת הביטחון והדימוי העצמי, ומקבלים סיפוק רב  מהעשייה והתרומה למקום.

תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות איש מחייך
תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות סידור אוכל

היתרונות של העסקת בעלי מוגבלויות

רגישות חברתית:

העסקה של אנשים עם מוגבלויות מעודדת רגישות חברתית ותרומה לשוויון חברתי. אצלנו בבית התמחוי ובפרויקט החווה הטיפולית ישנם גם מתנדבים שבאים ממגוון מקומות אחרים ועובדים לצד המתנדבים מהמסגרות, דבר שגורם להם לפתח הרבה יותר סבלנות ורגישות לאנשים אחרים, גורם לכולם תחושה של שייכות למקום ויוצר סביבת עבודה רגישה ומכילה שנותנת תחושת סיפוק לכל המשתתפים.

תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות שקיות ירקות

יצירת צוות מגוון:

הכללה של אנשים עם מוגבלויות בצוות העבודה מובילה לקבוצת עובדים מגוונת. דבר שבהחלט תורם לרעיונות חדשים ודרכי חשיבה שונות שכל אחד מביא איתו.

קבלת כלים לחיים:

התעסוקה אצלנו מכינה את המתנדבים שלנו לעבוד במקומות אחרים ונותנת להם כלים להתמודדות עם עבודה שתאפשר להם לקבל הכנסה יותר משמעותית ולהשתלב בחברה בצורה עצמאית יותר. דבר שישפר להם את איכות החיים.

תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות שקיות ירקות
תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות חלוקת אבטיח

תעסוקה והתפתחות אישית

התעסוקה והעבודה משמשות לא רק כמקור להכנסה, אלא גם ככלי לפיתוח אישי וצמיחה רוחנית. עבודה עם משמעות כמו תרומה לנזקקים מעניקה לאנשים תחושה של ערך עצמי ותפיסה של יכולתם לתרום לחברה ולהשפיע על הסביבה שלהם. לעבודה יש גם את התפקיד החשוב של יצירת רגישות חברתית ותיקון יחסים חברתיים, דבר המבטיח לעזור לפתח את היכולת לתקשורת ולהתמודדות עם חברים ועמיתים.

העסקת בעלי מוגבלויות לא רק מקדמת שוויון חברתי ויצירת צוות עבודה דינמי ומגוון, אלא גם מקדמת את התפתחותם האישית והחברתית של  אותם אנשים. הפעילות המקצועית מספקת להם כלים והזדמנויות לפיתוח ולהתקדמות, תוך כדי תרומתם הייחודית לחברה ולקהילה בה הם משתלבים.