בית התמחוי עפולה עילית

בית התמחוי בעפולה עילית מנוהל ע”י סנדי בן זקן וצוות מתנדבים המגיעים מארגון כנרת ברובם. בבית התמחוי תוכלו לראות קשרים מעניינים נרקמים בין המתנדבים לסועדים. מתנדבים בכל הגילאים, ישנם מתנדבים מגיעים פעם בחודש וישנם מתנדבים הבאים על בסיס קבוע, המשותף לכולם הוא הרצון לתת והרצון ליצור חברה מאוחדת ביחד.

בית התמחוי מבוסס בעיקרו על אוכל שהוצל ממוסדות קבועים במשך השבוע. בימי ראשון אנחנו צריכים לבשל את האוכל ולשמחתנו יש לנו מתנדבת מיוחדת אשר מבשלת בביתה אוכל מזין וטעים באופן קבועה בכל שבוע מחדש. 

בית התמחוי הוא אינו רק מקום מסעדה, בית התמחוי מעניק בטחון, אוזן קשבת ובית חם לכל מי שצריך. בשעה 11:30 מתחיל זרם הסועדים להגיע למסעדה, בינהם אימהות חד הוריות, קשישים גלמודים ואנשים שמתקשים לסיים את החודש. צוות המתנדבים מקבל אותם בחיוך ובאהבה. המתנדבים  דואגים לשאול כל אחד ואחד מהסועדים האם הוא רוצה עוד מנה נוספת או אם ירצה קחת אוכל הביתה.

המתנדבים יוצרים שיחות עם הסועדים ומשרים עליהם אווירת ביתית וחמה. 

בית התמחוי הפך למקום חברתי ובעקבותיו נוצרים חברויות חדשות ותמיכה אחד בשני.

ארגון כנרת הוא ארגון המעניק תעסוקה לאנשים עם צרכים מיוחדים. אותם מתנדבים עם צרכים מיוחדים רגילים להיות מטופלים, להיות בצד המקבל ואינם רגילים לשמוע הרבה הפעמים את המילה ״תודה״. בבית התמחוי המתנדבים מוערכים על ידי הסועדים והסובבים אותם, מרגישים תחושת שייכות ונהנים מהיכולת שלהם לתת ללא גבול.  המקום של לתת ולתמוך גורם לתחושת ערבות בקהילה ולהיות בצד הנותן ולא המטופל. 

 

 

 

 

 

פרויקט תספורות

לאחרונה נוצרה יוזמה חדשה בעקבות מתנדב מיוחד מאד שלנו. שרון (שם בדוי), מתנדב קבוע בעמותה, ספר במקצועו הציע לספר את אחד מהסועדים, לאחר ההצלחה התחלנו לפתוח את בית התמחוי בשעה 11:00 בבוקר למספרת בוטיק קטנה. קנינו את הציוד המקצועי הנדרש והיום הסועדים מתאמים איתנו, מגיעים בערך שעה לפני הגשת ארוחת הצהריים, יושבים שותים קפה, מדברים קצת, ומקבלים יחס חם ונעים מצוות המתנדבים של העמותה. שרון דואג להם לתספורת מקצועית ומדויקת. יוזמה קטנה שמקרבת ומחברת בין כולם.